fbpx
  • HOE ZORG JE VOOR BETER GEKWALIFICEERDE REACTIES?

HOE ZORG JIJ VOOR BETER GEKWALIFICEERDE REACTIES?

Herken je dat: je vacature levert té weinig of niet de juiste reacties op. Het vinden en binden van nieuwe medewerkers vraagt in deze krappe arbeidsmarkt om een maatwerkaanpak. Het recruitmentproces is te verdelen in de wervingsfase en in de selectiefase. De selectiefase kan worden aangemerkt als het klassieke HR onderdeel en bij de wervingsfase is marketing erg belangrijk.

Voordat je met een vacature aan de slag gaat, begin je met het maken van je huiswerk; zet je marketingpet op en begin bij het begin. Breng door middel van enquêtes of interviews je doelgroep in kaart. Gebruik research data en ga op zoek naar antwoorden op de volgende vragen:

  • Wie vallen er binnen je doelgroep? Of zijn er meerdere doelgroepen?
  • Wat vindt je doelgroep belangrijk in een baan en een werkgever?
  • Wat triggert je doelgroep om te solliciteren? En wat vindt de doelgroep belangrijk in een sollicitatieprocedure?
  • Wat zijn de doelen van de doelgroep en de dingen waar zij zich mee bezig houden?
  • Waar bevindt de doelgroep zich online en offline en wanneer?

We kunnen nog veel meer verdiepende vragen toevoegen aan dit rijtje. Alle verkregen informatie en inzichten zorgen ervoor dat je weet welke boodschap je moet communiceren en op welk(e) moment(en) en via welke kanalen je de boodschap het beste kan communiceren. Rake communicatie gericht op mensen die echt passen bij de vacature en de organisatie!

Meer weten of het inzetten van een persona canvas voor jouw recruitment vraagstukken? Neem vrijblijvend contact op!