fbpx
  • DOELGROEPMARKETING

DOELGROEPMARKETING

Herken je dat: je vacature levert té weinig of niet de juiste reacties op. Het vinden en binden van nieuwe medewerkers vraagt in deze krappe arbeidsmarkt om een maatwerkaanpak, gericht op de doelgroep.

Het recruitmentproces is te verdelen in de wervingsfase en in de selectiefase. Het zijn twee aparte disciplines die in een adem worden genoemd, maar vragen om andere expertise. De selectiefase kan worden aangemerkt als het meer klassieke HR deel en het traject van werving dienst steeds meer te worden benaderd met een marketingpet op. Herkenbaar?

VOOR WIE IS DEZE TRAINING

Voor professionals die betrokken zijn bij het werven van talent voor hun organisatie.

WAT GA JE LEREN?

Rake communicatie gericht op de doelgroep die echt past bij de vacature en de organisatie. Voordat je met een vacature aan de slag gaat doe je je huiswerk; de analysefase. Breng in kaart:

  • Wie vallen er binnen je doelgroep? Of zijn er meerdere doelgroepen?
  • Wat vindt je doelgroep belangrijk in een baan en een werkgever?
  • Wat triggert je doelgroep om te solliciteren? En wat vindt de doelgroep belangrijk in een sollicitatieprocedure?
  • Wat zijn de doelen van de doelgroep en de dingen waar zij zich mee bezig houden?
  • Waar bevindt de doelgroep zich online en offline en wanneer?

Alle verkregen informatie en inzichten zorgen ervoor dat je weet welke boodschap je moet communiceren, wanneer je dat doet en via welke kanalen. Dit kun je verwerken in een persona canvas. Het helpt je om structureel je doelgroep te herkennen en werving hierop toe te spitsen.

WIE GEVEN DE TRAINING?

Jeroen Bergen is Managing Partner van Primatch. Met zijn ruime ervaring binnen recruitment kan hij veel vertellen over alle facetten van recruitment. Meer weten over Jeroen? Kijk dan bij Primatch Tilburg.

LOCATIE

Primatch Nederland
Ringbaan Oost 451
5017 AA Tilburg

DATUM & TIJD

Donderdag 19 september 2019

Inloop: 15.00 uur
Start: 15.15 uur
Einde: 17.30 uur

Gratis parkeren op eigen terrein (Voer ‘Lourdesstraat 2A’  in op je navigatie voor de ingang van het parkeerterrein). 

KOSTEN

Gratis

ZIJ GINGEN JE VOOR

Graphic Packaging:

“Veel geleerd binnen een kleine tijd en veel ideeën opgedaan.”

Mazars:

“Fijne informele sfeer en erg interactief.”

Kühne Holland:

“Laagdrempelig, leuk om anderen te horen met vergelijkbare of aansluitende vraag-/probleemstukken.”

NetMatch:

“Persoonlijke benadering, ontvangst met alle namen op het scherm, mogelijkheid om elkaar te leren kennen, interactie tussen sprekers en deelnemers. Prettig dat deze bijeenkomsten vanaf het einde van de middag gepland worden.”

Levens Cooking & Baking:

“De interactiviteit en persoonlijke benadering zijn mij erg bijgebleven. Knap, de sprekers kende iedereen van naam.”

Samenwerkende Tandartsen:

“Het was een inspirerende sessie. Leuk dat jullie onze websites onder de loep namen. Confronterend, maar daarom juist iets om van te leren. Leuk om te zien hoe je het dan wel moet doen.”

Andriessen:

“De interactieve opzet en de voorbeelden van alle deelnemers die in de bijeenkomst waren meegenomen was erg interessant.”

ABC E Business:

“Ik vond het ontzettend interessant en heb goede adviezen mogen ontvangen die ik meteen kan toepassen.”