fbpx

    Ik heb een leuke werkgever, kom bij ons!

    Wie wil dat niet; nieuwe medewerkers vinden via eigen medewerkers. Eenvoudig, goedkoop en met een bewezen goed resultaat. Want zeg nou zelf, je collega gaat echt geen reputatieschade oplopen door een lakse medewerker te introduceren. Aan de andere kant, je werknemer moet je wel een toffe werkgever vinden om mensen over te halen ook bij jou te komen werken.

    Heb je je werkgeversmerk (employer brand) op orde?  En dan heb ik het niet over communicatie en de uitstraling van je werken-bij site. Maar je interne employer brand, hoe vinden je zittende medewerkers de cultuur, werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden? Schort hier nog wel iets aan? Maak daarvan dan eerst een projectje.

    Zit het wel goed en heb je tevreden medewerkers die je als ambassadeur kunt inzetten? Met de volgende tips kun je hen, en hun netwerk, benutten om nieuwe medewerkers te vinden.

    1. Stel een strategie op. Onderzoek of je medewerkers voldoende actief zijn zowel online als offline. Wat is je doelstelling, wanneer en hoe wil je je medewerkers inzetten?
    2. Bepaal de exacte spelregels. Wie borgt dit intern en hoe?
    3. Beloon je collega’s. Natuurlijk worden mensen blij van een beloning en gaan ze net iets meer hun best doen. Als je medewerker al heel trots op jou is als werkgever, hoeft dit echt geen enorm geldbedrag te zijn.
    4. Ga zelf de organisatie in en betrek medewerkers persoonlijk.
    5. Blijf medewerkers enthousiasmeren, ook na de eerste introductie.

    Zijn jouw medewerkers tevreden? Doe een Employer Branding Scan en kom er zo achter wat je medewerkers echt vinden. Meer weten? Bel ons op 088-5325111 of stuur een mail.

    OVER DE AUTEUR

    Jolanda Schonewille is Partner van Primatch Twente.  Ze heeft jarenlange ervaring binnen recruitment, procesondersteuning en arbeidsmarktcommunicatie.

    Jolanda Schonewille

    Jolanda Schonewille

    Partner Primatch Twente
    © Copyright - Primatch