• EMPLOYER BRANDING

HEEFT JOUW
BEDRIJF DE
X-FACTOR?

EMPLOYER BRANDING

Op dit moment heb je voldoende kandidaten op de stoep staan. Iedereen wil toch wel voor je werken, of je nu bewust bezig bent met je employer branding of niet. Toch moeten bedrijven uitkijken voor deze valkuil. Deze korte termijn gedachte kan in de toekomst voor een behoorlijke uitdaging zorgen. Employer branding kent geen einde. Wel een lange adem..

Maar wat is het nu precies? Employer branding is het creëren van een onderscheidende en authentieke voorkeurspositie bij de huidige en potentiële medewerkers. In feite is het dus je bedrijf aantrekkelijk maken voor potentiële medewerkers en aantrekkelijk houden voor je huidige medewerkers.

Een sterk werkgeversmerk (brand) zorgt ervoor dat je aantrekkelijk bent en blijft op de arbeidsmarkt. Het helpt je je arbeidsmarktcommunicatie gerichter in te zetten, wat uiteindelijk zal leiden tot meer, maar vooral betere sollicitanten. Het is dus geen strategisch doel op zich, maar een middel welke je kunt inzetten binnen je werving en selectie strategie.

HOE WIJ JOU KUNNEN ONDERSTEUNEN

Voorbeelden van middelen om te werken aan je branding zijn onder andere een werken-bij site, advertenties (online en offline), vacatureteksten, job marketing en je zichtbaarheid op social media.

BIJEENKOMST EMPLOYER BRANDING

Omdat wij het delen van kennis belangrijk vinden organiseren wij ook roundtables voor het werken aan je employer branding. In een klein gezelschap leer je welke onderdelen belangrijk zijn en hoe je hier aan kunt werken. Bekijk de agenda wanneer wij deze, of een andere, training of bijeenkomst geven.

Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden, vraag de whitepaper aan of laat hier je gegevens achter zodat wij contact met jou kunnen opnemen.

EMPLOYER BRANDING SCAN

Employer branding is geen doel op zich, maar een middel om de juiste mensen te binden aan je organisatie. De propositie van jouw organisatie is daarbij bepalend. Samen bepalen wij wat jouw organisatie uniek maakt, wat jullie USP’s zijn. En dan kijken we hoe dat tot uiting komt en wat de medewerkers hiervan vinden.

Kernwaarden laten zien wie je bent, deze vormen dan ook de basis voor de employer branding scan. Wat heb je te bieden en wat verwacht je van je medewerkers? De employer branding scan identificeert met behulp van interviews en online surveys de unieke kenmerken van het werkgeversmerk van jouw organisatie.

Allereerst worden er interviews afgenomen met belangrijke stakeholders (management, directie, leidinggevenden). Hierin worden vragen gesteld over onder andere de identiteit en kernwaarden van de organisatie. Vervolgens worden er online surveys ingericht en afgenomen bij de (vooraf bepaalde) medewerkers. De combinatie van de online surveys bij de medewerkers en de interviews met de stakeholders zorgen voor een goed totaalbeeld.

De bevindingen uit de interviews en online surveys worden gepresenteerd in een rapportage. Deze bevindingen kunnen vervolgens worden gebruikt voor onder andere het inrichten van een werken-bij-site, schrijven van vacatureteksten en social media uitingen.

Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden van de employer branding scan.

© Copyright - Primatch