HEEFT JOUW
BEDRIJF DE
X-FACTOR?

EMPLOYER BRANDING

Op dit moment heb je voldoende kandidaten op de stoep staan. Iedereen wil toch wel voor je werken of je nu bewust bezig bent met je employer branding, ook wel je werkgeversimago genoemd, of niet. Toch moeten bedrijven uitkijken voor deze valkuil. Deze korte termijn gedachte kan in de toekomst voor een behoorlijke uitdaging zorgen. Bouwen aan een werkgeversimago kent geen einde. Wel een lange adem.

Al met al draait het allemaal om het creëren van een onderscheidende en authentieke voorkeurspositie bij de huidige en potentiële medewerkers. In feite is het dus je bedrijf aantrekkelijk maken voor potentiële medewerkers en aantrekkelijk houden voor je huidige medewerkers.

Een ijzersterk werkgeversimago zorgt ervoor dat je aantrekkelijk bent en blijft op de arbeidsmarkt. Je trekt er de grootste talenten door aan. Het helpt je je arbeidsmarktcommunicatie gerichter in te zetten, wat uiteindelijk zal leiden tot meer, maar vooral betere sollicitanten. Het is dus geen strategisch doel op zich, maar een middel welke je kunt inzetten binnen je werving en selectie strategie.

Samen bouwen aan een sterk werkgeversimago

Werken aan je imago als werkgever kan op diverse manieren. Bij Primatch ondersteunen we in de volgende middelen om te bouwen aan een duurzaam werkgeversimago:

  • Een werken-bij site;
  • Online en offline advertenties;
  • Vacatureteksten;
  • Job marketing;
  • Zichtbaarheid op social media.

Gratis bijeenkomst over employer branding

Wij vinden het delen van kennis belangrijk en daarom organiseren wij diverse kennissessies voor het werken aan je employer branding. In een klein gezelschap leer je welke onderdelen belangrijk zijn en hoe je hier aan kunt werken. Bekijk de agenda wanneer wij deze, of andere trainingen of bijeenkomsten organiseren.

Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen bouwen aan een sterk werkgeversimago? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden, vraag de whitepaper aan of laat hier je gegevens achter zodat wij contact met jou kunnen opnemen.

EMPLOYER BRANDING SCAN

Employer branding is geen doel op zich, maar een middel om de juiste mensen te binden aan je organisatie. De propositie van jouw organisatie is daarbij bepalend. Samen bepalen wij wat jouw organisatie uniek maakt, wat jullie USP’s zijn. En dan kijken we hoe dat tot uiting komt en wat de medewerkers hiervan vinden.

Kernwaarden laten zien wie je bent, deze vormen dan ook de basis voor de employer branding scan. Wat heb je te bieden en wat verwacht je van je medewerkers? De employer branding scan identificeert met behulp van interviews en online surveys de unieke kenmerken van het werkgeversmerk van jouw organisatie.

Whitepaper | Employer branding