METEN IS
WETEN

RECRUITMENT ANALYTICS

Je krijgt te weinig reacties binnen op je vacature en dus denk je dat je een wervingsprobleem hebt. Maar is dit wel het geval? Waar zit nu echt het probleem?

HOE WIJ JOU KUNNEN ONDERSTEUNEN

Recruitment analytics geeft informatie over eventuele knelpunten binnen je  werving en selectieproces.

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je denkt dat je een wervingsprobleem hebt omdat je te weinig reacties binnen krijgt op je vacature. Na analyse van je online bezoeken op je vacature kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld wel 200 unieke bezoekers hebt gehad op je vacature; dan heb je geen wervingsprobleem, maar een conversie probleem.

Dit soort effecten kunnen zitten in je vacaturesite, de inzet van je media en op het effect van de wervingsactiviteiten. Het voordeel van een online recruitmentproces is dat het volledig meetbaar is en het levert (mits gemeten) veel informatie op. Door het meten kun je het proces steeds blijven verbeteren om het optimaal te laten werken.

Naast het gebruik van Google analytics meten wij met onze eigen recruitment software, tool2match, het gehele proces door. We meten o.a. views, unieke bezoekers, conversie, follow-up bezoek en dat per vacature en per bron. Vervolgens helpen we je met het interpreteren van de resultaten en adviseren we je over aanpassingen en/of verbeteringen.

Meer weten over hoe wij recruitment analytics inzetten? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden of laat je gegevens hier achter zodat wij contact met jou kunnen opnemen.