METEN IS
WETEN

RECRUITMENT DATA ANALYSE

Je krijgt te weinig reacties binnen op je vacature en dus denk je dat je een wervingsprobleem hebt. Maar is dit wel het geval? Waar zit nu echt het probleem? Kom erachter met recruitment data en optimaliseer indien nodig je sollicitatieproces.

Meten is weten

Recruitment data geeft informatie over eventuele knelpunten binnen je werving en selectieproces. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je denkt dat je een wervingsprobleem hebt omdat je te weinig reacties binnen krijgt op je vacature. Na een analyse van de online bezoeken op je vacature blijkt echter dat je bijvoorbeeld wel 200 unieke bezoekers hebt gehad op je vacature; dan heb je geen wervings-, maar een conversie probleem.

Recruitment optimaliseren met data

Dit soort effecten kunnen zitten in je vacaturesite, de inzet van je media en op het effect van de wervingsactiviteiten. Het voordeel van een online recruitment proces is dat het volledig meetbaar is en het levert (mits gemeten) veel informatie op. Door te meten kun je het proces aan de hand van recruitment data steeds blijven verbeteren om het optimaal te laten werken.

Naast het gebruik van Google Analytics meten wij met onze eigen recruitment software, tool2match, het gehele proces door. We meten o.a. views, unieke bezoekers, conversie, follow-up bezoek en dat per vacature en per bron. Vervolgens helpen we je met het interpreteren van de recruitment data en adviseren we je over aanpassingen en/of verbeteringen.

Wil je meer weten over hoe wij recruitment data inzetten? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden, vraag de whitepaper aan of laat je gegevens hier achter zodat wij contact met jou kunnen opnemen.

Whitepaper | Recruitment analytics