• SOCIAL MEDIA CAMPAGNES

VIND JOUW IDEALE KANDIDAAT ONLINE

SOCIAL MEDIA CAMPAGNES

Door het inzetten van een social media campagne, op bijvoorbeeld Facebook, Google, Instagram of LinkedIn, vergroot je het aantal sollicitanten én werk je tegelijk aan je employer branding. Via deze kanalen is het mogelijk om ervoor te zorgen dat je de doelgroep zowel organisch als betaald benadert met jouw boodschap.

In de betaalde variant is het mogelijk om jouw advertentie zichtbaar te maken voor de voor jou interessante doelgroep. Op basis van interesses, woonplaats, opleidingsachtergrond en werkervaring bepalen we samen de doelgroep, waarna wij zorgen voor een sprekende visual, geheel volgens de huisstijl van je organisatie. Binnen alle campagnes betaal je per click of per aantal impressies van je advertentie. Jij bepaald de budgetten, maar uiteraard adviseren we je daar over. Let wel op dat de kosten erg variëren per platform.

Hieronder staan onze campagne mogelijkheden:

Facebook campagne

Facebook advertising wordt ingezet om de vacature onder de aandacht te brengen bij de huidige ‘likers’ van je organisatie en buiten het netwerk door middel van ‘targeting’ op basis van geografische, demografische en/of sociale segmentatie. Het voordeel is dat je voornamelijk lokaal erg goed bereik hebt, de kosten zijn overzichtelijk en je bereikt snel je doelgroep.

LinkedIn campagne

LinkedIn bestaat uit organisch posten en betaald posts delen. Organische posts zijn berichten die te zien zijn op de tijdlijn van je LinkedIn connecties en volgers. Bij een organisch bericht wordt deze verstuurd naar al je volgers en kun je, net als bij betaald adverteren, targeting instellen. De targeting die je hier instelt is op basis van de gegevens van je huidige connecties en volgers. Het grote voordeel van adverteren is dat de doelgroep erg fijnmazig te bepalen is en je relatief weinig vervuiling hebt. LinkedIn weet gewoon heel veel van haar gebruikers wat betreft loopbaan-en baan oriëntatie. Nadeel is dat de tarieven relatief hoog zijn per click of per 1000 impressies in vergelijking met andere platformen.

Instagram campagne

Er zijn meerdere redenen om een Instagram campagne in te zetten. Een van de voornaamste is dat Instagram zich volledig op beeld focust. Waarbij andere media zich focussen op zowel tekst als beeld, is Instagram bij uitstek perfect om visueel je boodschap over te brengen. Het bereik van Instagram is groot, 2.1 miljoen Nederlanders gebruiken Instagram.
Een andere voorname reden om Instagram te gebruiken is de targeting en doelgroep bepaling. De data die hiervoor gebruikt wordt komt vanuit het moederbedrijf Facebook.

Google Advertisement campagne

SEA (Search Engine Advertising) is niet echt een vorm van een social media campagne, maar het grote voordeel is dat je via Google ook op zoekpartners (YouTube, Gmail etc.) kunt adverteren en op die manier relatief eenvoudig de juiste doelgroep kunt bereiken.

hoe wij jou kunnen ondersteunen

Wil jij ook je doelgroep op de juiste manier aanspreken en de juiste kandidaat triggeren? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden, vraag de whitepaper aan of laat  je gegevens achter zodat wij contact met jou kunnen opnemen.

© Copyright - Primatch