WHITEPAPERS

Onze whitepapers zijn geschreven door specialisten binnen primatch die graag hun kennis en ervaringen uit de praktijk delen. Onder de whitepapers bevinden zich interessante onderwerpen die dagelijks spelen zoals procesondersteuning, het schrijven van vacatureteksten, het afnemen van tests & assessments en het stellen van de juiste vragen tijdens een sollicitatie. Met betrekking tot het uitzetten van vacatures komt het onderwerp media & jobmarketing aan bod.  Ook worden er onderwerpen besproken zoals employer branding, recruitment analytics, RPO en recruitment software.

Hoe schrijf je een wervende vacaturetekst?

Sollicitanten kijken kritisch naar een vacaturetekst en kiezen aan de hand van deze tekst of ze stappen ondernemen. In deze whitepaper geven we een aantal tips over goede vacatureteksten, verdeeld over 3 onderwerpen: de verwachting, de doelgroep en de vindbaarheid.

In 10 stappen naar employer branding.

Hoe kan een bedrijf zich zo goed mogelijk op de arbeidsmarkt positioneren, welke middelen zijn daarbij nodig en welk budget moet je daarvoor vrij maken? Wij geven je in deze whitepaper inzicht en een aantal tips voor het inrichten van een passend employer brand.

7 factoren om je keuze op te baseren.

Bedenk goed wat je wensen en eisen zijn en hoe je wervingsbehoefte in de toekomst ligt. Om inzicht te geven volgen in deze whitepaper 7 zaken waar je rekening mee moet houden als je een ATS wilt implementeren en nog een keuze moet maken.

7 fabeltjes over test & assessments doorgeprikt.

Tests & assessments kunnen helpen bij het boven tafel krijgen van persoonlijkheidsaspecten en vaardigheden die van belang zijn voor de succesvolle invulling van een vacature. In deze whitepaper worden 7 fabeltjes over test & assessments besproken.

5 redenen om juist nu voor RPO te kiezen.

Er is op het moment veel te doen omtrent werving en selectie, employer branding, jobmarketing en werken-bij sites. Binnen die discussies valt ook vaak de term RPO. In deze whitepaper worden vijf redenen besproken om voor RPO te kiezen.

In 7 stappen naar een eigen proces.

Werving en selectie is het zoeken en vinden en het kiezen van kandidaten voor jouw bedrijf. Om meerdere redenen is het aantrekken van de juiste medewerker belangrijk. In de whitepaper wordt in 7 stappen uitgelegd hoe een goed werving & selectietraject eruit ziet.

Hoe bepaal je welke media relevant is?

Hoe bepaal je waar je doelgroep actief is en welke media relevant is? Doelgroep analyse is bij werving erg belangrijk; het is een onderdeel waar maar weinig aandacht aan wordt besteed. In deze whitepaper focussen we op de advertentiemogelijkheden die er zijn.

Recruitment Analytics, meten = weten.

Hoe bepaal je nou wat werkt en wat niet werkt bij werving en selectie? Uiteindelijk is er maar één oplossing voor dit vraagstuk, namelijk gewoon proberen en doormeten, want tenslotte… meten is weten. In deze whitepaper wordt recruitment analytics uitgebreid besproken.

De AVG in werking, tijd voor actie!

Sinds mei 2018 kun je niet meer om de regels van de AVG heen. Organisaties hebben 2 jaar de tijd gekregen om zich hierop aan te passen. De Nederlandse toezichthouder verwacht dan ook dat organisaties zich vanaf mei 2018 aan de nieuwe regels houden.

Succesvol werven via het eigen netwerk.

Iedereen weet dat binnen een krappe arbeidsmarkt het invullen van (specifeke) vacatures een groot probleem is. Hierdoor moet je als bedrijf alle middelen in zetten. De snelste, goedkoopste en meest effectieve manier van werven kan referral recruitment zijn.